اخبار روزفناوری

هدف اینتل برای رهبری در سال 2025 به عنوان هر دو پردازنده Panther Lake و Clearwater Forest “18A” اکنون روشن شده و سلامت خوبی را نشان می دهد

هدف اینتل برای رهبری در سال 2025 به عنوان هر دو پردازنده Panther Lake و Clearwater Forest “18A” اکنون روشن شده و سلامت خوبی را نشان می دهد

اینتل دارای اعلام کرد نقاط عطف 18A خود را که اکنون با دو خانواده محصول نسل بعدی، Panther Lake Client و CPU سرور Clearwater Forest راه اندازی شده است.

Intel 18A در مسیر تولید در 1H 2025 در مسیر تولید قرار می‌گیرد، زیرا پردازنده‌های Panther Lake و Clearwater Forest اکنون راه‌اندازی شده‌اند، اولین محصول خارجی که در 18A در 1H 2025 نیز عرضه می‌شود

به عنوان پیگیری فراخوان درآمد سه ماهه دوم خود، اینتل بار دیگر بر پیشرفت نود فرآیند 18A نسل بعدی خود و محصولات مربوطه تاکید می کند. گره 18A توسط CPUهای Panther Lake برای مشتریان در 2H 2025 استفاده خواهد شد و همچنین در CPUهای Clearwater Forest برای سرورها در سال 2025 ارسال خواهد شد. اینتل می گوید که در کمتر از دو چهارم پس از انتشار نوار به نقطه عطفی دست یافته است که نشان دهنده سلامتی است. فناوری فرآیند 18A.

Intel 18A، نود پردازشی پیشرفته اینتل Foundry، در مسیر تولید در سال 2025 قرار دارد. با RibbonFET و PowerVia، مشتریان ریخته گری قفل را باز خواهند کرد. مقیاس و کارایی پردازنده بیشتر برای پیشبرد آینده محاسبات هوش مصنوعی.

چیزهای جدید: اینتل امروز اعلام کرد که محصولات اصلی خود در Intel 18A، Panther Lake (پردازنده مشتری کامپیوتر AI) و Clearwater Forest (پردازنده سرور) منتشر شده است. از fab و دارای سیستم عامل های روشن و بوت شده هستند. این نقاط عطف کمتر از دو سه ماه پس از تولید به دست آمد و هر دو محصول در مسیر شروع تولید در سال 2025 هستند. این شرکت همچنین اعلام کرد که انتظار می‌رود اولین مشتری خارجی در نیمه اول سال آینده از Intel 18A استفاده کند.< /p>

اطلاعات بیشتر در مورد Intel 18A: در ماه ژوئیه، اینتل کیت طراحی فرآیند 18A (PDK) 1.0 را منتشر کرد، ابزار طراحی که مشتریان ریخته گری را قادر می سازد از قابلیت های معماری ترانزیستور گیت و همه جانبه RibbonFET استفاده کنند. ارائه قدرت پشتی PowerVia در طرح های آنها در Intel 18A. شرکای اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA) و مالکیت معنوی (IP) در حال به روز رسانی پیشنهادات خود هستند تا مشتریان بتوانند طرح های تولید نهایی خود را شروع کنند.

چرا مهم است: این نقاط عطف نشان می‌دهد که Intel Foundry اولین شرکتی است که هم ترانزیستورهای همه‌جانبه دروازه‌ای RibbonFET و هم فناوری برق پشتی PowerVia را برای مشتریان ریخته‌گری با موفقیت پیاده‌سازی می‌کند. از طریق اکوسیستم EDA و ابزارهای IP و جریان های فرآیند، RibbonFET و PowerVia نوآوری های پیشگامانه ای هستند که Intel Foundry از طریق Intel 18A در دسترس همه مشتریان قرار می دهد. اینتل Foundry که در هماهنگی با ظرفیت تولید و زنجیره تامین انعطاف‌پذیرتر، پایدارتر و قابل اعتمادتر، و همچنین فناوری بسته‌بندی پیشرفته پیشرو در صنعت کار می‌کند، تمام اجزای مورد نیاز برای طراحی و تولید نسل بعدی راه‌حل‌های هوش مصنوعی را گرد هم می‌آورد. .

چگونه کار می‌کند: در راه‌اندازی موفقیت‌آمیز سیستم‌عامل‌ها بدون پیکربندی یا اصلاحات اضافی، هم Panther Lake و هم Clearwater Forest به وضوح سلامت Intel 18A را نشان می‌دهند – فناوری پردازش پیشرو این شرکت که انتظار می‌رود برای بازگرداندن اینتل به رهبری پردازش در سال 2025. از دیگر نشانه های سلامتی می توان به عملکرد حافظه DDR Panther Lake در فرکانس هدف اشاره کرد. Clearwater Forest در سال آینده، کهن الگوی تراشه‌های CPU و هوش مصنوعی آینده، اولین راه‌حل تولید انبوه و با کارایی بالا در صنعت را نشان می‌دهد که RibbonFET، PowerVia و Foveros Direct 3D را برای چگالی و مدیریت توان بالاتر ترکیب می‌کند. Clearwater Forest همچنین محصول اصلی فناوری پایه اینتل 3-T است. با استفاده از رویکرد ریخته گری سیستم های Intel Foundry، انتظار می رود که هر دو محصول پیشرفت های قابل توجهی در عملکرد به ازای هر وات، تراکم ترانزیستور و استفاده از سلول داشته باشند.

نحوه مشارکت مشتریان: برای دسترسی به Intel 18A PDK 1.0 در ماه گذشته، شرکای EDA و IP شرکت در حال به‌روزرسانی ابزارها و جریان‌های طراحی خود هستند تا مشتریان بیرونی ریخته‌گری را قادر سازند تا Intel 18A خود را شروع کنند. طرح های تراشه این یک نقطه عطف فعال برای کسب و کار ریخته گری اینتل است.

از طریق اینتل

هدف CPU های Panther Lake برای مشتریان از معماری نسل بعدی Cougar Cove P-Core و نسخه به روز شده هسته Skymont استفاده می کنند که ماه آینده با Intel Lunar عرضه خواهد شد. سی پی یو های دریاچه این تراشه‌ها بخش «AI PC» را هدف قرار خواهند داد که از رایانه‌های رومیزی به لپ‌تاپ‌ها مقیاس می‌شود. در همین حال، Clearwater Forest نسل بعدی Sierra Forest با حداکثر 288 هسته مبتنی بر معماری هسته Darkmont خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا